Showing posts with label book.... Show all posts
Showing posts with label book.... Show all posts

Monday, May 2, 2011

angkut mengangkut

oh ye tadi baru je balik mkn dgn mak n ayah..sangat seronok!!!!walaupun esok last day exam tapi sy tak dapat balik terus..ade program smpai 16 mei ni..rasanya mcm nk pegi umah mak long lah esok..tolong2 ape2 yg patut..akan difikirkan..oh walaupun esok last day exam saya rasa amat malas...mmg la dh abis baca tapi excited nk cuti ni membuatkan saya jadi malas...ape ni farah yasmin....haish belum abis exam dah berangan2 nak bercuti ye?hhahah...semalam busy kemas barang2 nk bwk balik..yela cuti 4 bulan kn..maunye nk terkeluar segala urat2 mengangkat beg yg berkilo2 beratnya tu...emm malaslah nk cerita berapa banyak beg saya angkut bwk balik rumah kan..hahahha..ok kesimpulannya harini saya tak pasti saya buat ape..yg penting past year dah jawab..walau bukan semua tapi insyaallah dh cover ape2 yg patut..rasanya malam ni nk tido awal sbb nk bgn awal pagi esok..insyaallah..tak sabar nk abis exam..yeehaa.~~~~

Sunday, March 13, 2011

hulagu khan

smlm tidur kt rumah phana..dh lme sangat x pegi kt teratak hotstuff tu..hahaha...xbuat ape pun..just melepak2 tgk movie,bce komik la..and yg plg pntg saya dh abis baca buku 'HULAGU KHAN'...sejak akhir2 ni sgt suka bca buku2 sejarah pahlawan islam..ok sejarah dlu mmg favourite subject sy ye..hhehe..tp hulagu khan ni bukanlah pahlawan islam...tp beliau adalah pejuang Moghul yang terkenal yang cuba untuk menakluk kawasan jajahan islam...dari perspektif saya hulagu khan berperang bukan atas nama agama atau bangsa, tetapi lebih kepada untuk kepuasan dan nama beliau sendiri..beliau ingin dikenali sebagai penjajah terkenal seprti datuknya iaitu Genghis Khan..tetapi berbeza pula dengan pahlawan islam yang berperang untuk meluaskan agama islam dan menggunakan taktik berperang mengikut cara Rasulullah...saya berfikir adakah logik untuk kita umat islam zaman sekarang berperang menggunakan ank panah dan tentera berkuda??zaman berubah dan walaupun peralatan yang digunakan mungkin sudah ketinggalan zaman, namun apa yang penting adalah semangat jihad...bagaimana tentera islam yang berpuasa pada siang hari dan beribadat pada malam hari ketika berperang..subhanallah terasa diri ini sangat kerdil...saya sangat kagum dengan semangat pahlawan islam zaman dahulu dan buat pembaca semua saya amat mengesyorkan anda untuk membaca buku2 sebegini..
p/s: saya start bersemangat membaca buku2 pahlawan ini selepas membaca buku salahudin al-ayubi...=)

Tuesday, April 28, 2009

a book for today....


Assalamualaikum to all readers....today i have a book that i want to share with u...the title of the book is ONLINE DENGAN TUHAN...yup....the title sounds catchy right?it's true...this book is actually a motivational book....it was written by Zulkifli Khair...whom is a lcturer in UTM...it's very suitable for all ages...this book brings us to know more with Allah the most Merciful....so ladies n gentlemen let's go to the nearby bookstore to get this precious n unvaluable book...