Showing posts with label al-fatihah. Show all posts
Showing posts with label al-fatihah. Show all posts

Saturday, April 30, 2011

dengarkanlah

terasa sayu kehilangan pak long
kami adalah satu family yang rapat
piranha family yg sangat rapat
kehilangan seorang daripada kami amtlah mendukacitakan
rasa sedih dikongsi bersama
tadi belek2 gambar family
terasa sayu sgt
semoga arwah pak long mendapat kebahagiaan di sana
dan untuk arwah atok
semoga mendapat ketenangan di sana
kenangan bersamamu tetap dalam ingatan....

Thursday, April 28, 2011

al-fatihah

harini ada paper ctu ethnic relations...alhamdulillah boleh buat...for your information i just lost my uncle..he passed away on 26th April.i feel really sad and i know it would be hurt...itulah yang dinamakan dugaan Allah...saya baru je kehilangan atok saya pada 15 April yang lepas dan sekarang kehilangan pak long saya..apa yang lebih menyedihkan apabila melihat mak long saya dan sepupu-sepupu saya..luruh hati sy..tapi saya kena kuat lebih2 lagi semua ni berlaku semasa saya exam...seriously bukan mudah untuk saya tapi saya harus jadi kuat...buat mak long, faten,bangah,mubin,iqbal dan zaidi saya ucapkan takziah dan berdoalah agar arwah ditempatkan di kalangan hamba Allah yang soleh..insyaallah...dan saya pasti akan merindui arwah paklong dan atok saya...saya selalu teringatkan suara arwah atok membaca al-quran di waktu pagi...serta gelak tawa paklong..ALLAH lebih menyayangi mereka...dan untuk last paper saya pada 3 mei nanti iaitu paper Malaysian Legal System II saya harap saya dapat lakukan yang terbaik...ini adalah benteng saya yang terakhir...saya selalu membayangkan yang exam is like a game of chess...bertahan sehingga ke akhir..insyaalllah...amin...

Saturday, April 23, 2011

merindui

alhamdulillah selesai exam contract arini...saya serahkan semuanya kepada Allah setelah penat berusaha..semoga usaha saya tidak menjadi sia-sia...sesungguhnya saya masih lagi merindui arwah atok..walaupun dah genap seminggu beliau pergi...masih lagi terngiang-ngiang suara atok dan masih teringat lagi suara atok mengaji quran diwaktu subuh ketika kami masih lagi tidur...kenangan atok masih lagi saya rindui..dan perasaan itu kerap kali muncul selepas saya solat dan ketika saya berseorangan..semoga Allah tempatkan arwah atok di kalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh..insyaallah..dan saya juga kerap kali menelefon atok hajah saya di kampung..bertanya khabar beliau...seriously it's not easy to forget all these things..semoga saya kuat untuk menghadapi semua ini..dan untuk exam yang akan datang..Constitutional law II on this  26th April...semoga saya terus jadi kuat dan dipermudahkan semua urusan hidup saya di dunia dan akhirat..insyaallah...

Sunday, April 17, 2011

missed him

mlm jumaat yg lepas atok kesayangan saya haji nasir bin jali telah pulang ke pangkuan illahi..
seriously i missed him..
i was very sad losing him
but i know i have to be strong
it will be very sad when i'm looking at my atok hajah
she seems like losing her hope in life
but i know she will be ok
but it will still takes time to recover...
dear people i really hope that he will get his happiness there...
and with exam is just around the corner
i feel really sick
but it won't be a burden for me
there must be something for me
insyaallah..

al-fatihah..

Sunday, November 21, 2010

surah Al-Fatihah

as i promised to all of u i would like to share what i got from the miracle..the first surah in the al-quran is al-fatihah that means the beginner..from what i read, in al-fatihah Allah had already reminded that those who choose the right path will get the victory along his life..(ihdinassiratalmustaqim)from this surah the first thing that allah reminds us is he is the creator of this world and he is the king to all of us..he is also reminds us about the afterlife (akhirat)..in order to get a happy life in the akhirat, allah has given us two path..the right path that will lead us to the victory or the path that will lead to annar(neraka)..as we recite this surah everyday in our prayer, we are actually remind ourselves about akhirat and the way we choose to live..this surah is also known as al-Matsani( reading again and again or as a habit).. therefore my dear friends, we are not just recite this surah in our everyday prayer but we also must get to know what we are reading...may Allah blesses all of us...insyaallah...