Showing posts with label BLS. Show all posts
Showing posts with label BLS. Show all posts

Tuesday, August 23, 2011

wonderwoman

salam
tersangat sibuk beberapa harini..nak kena settlekan macam2..nak raya jadi sekarang dh sibuk kemas-kemas rumah, buat biskut raya ...then, ade projek club yg belum settle lagi...mcm2 hal yang nk diuruskan...kadang2 rasa nak give up je tapi hidup ni tak boleh mengalah...oh ye tadi tertengok fb bekas mpp dulu..k.wideeya mmg boleh dikatakan sebagai wonderwoman la...tengok fb die selalu je die busy dgn macam2 hal..even dah x jadi mpp pun die still busy..skrg ni die dh llb...insyaallah next sem die akn jd LLB student ...rasa kagum sangat dgn die..dahla kecik je orangya tapi kalau tgk kt fb die ramai teman2 yang comment..kiranya orang terkenal mpp mcm die mst ramai kenalan kn? tak pernah tengok wonder woman mcm die..tak taula cmne die bahagikan tugas die..jadi mpp dan jadi student..die bukan setakat org kuat kt fakulti malah orang kuat uitm..i adore her very much..seriously it's not easy being a person like k.wideeya juliana..die ikon sy sejak saya masuk degree ni....:))

Friday, June 17, 2011

Allah itu adil

  • baru je beberapa hari dapat surat penghargaan dr jpa untuk result sem lepas and harini dah dapat result untuk sem 2...nampaknya xdapat la surat penghargaan dr jpa lg...huhuu...papepun alhamdulillah untuk result sekarang walaupun x berapa nak mantap mcm sem lepas tapi lepas semua subject and still total cgpa memberangsangkan...tapi saya kenalah berusaha lagi untuk sem akan datang..nampaknya xdapatlah anugerah naib canselor..mungkin untuk dapat 1st class degree insyaallah la...mmg kena berusaha dan berdoa untuk sem2 akan datang..mungkin bukan rezeki saya..yakin bahawa allah ada perancangan yang lebih baik untuk saya..insyaallah..and untuk sem akan datang semoga akan beroleh kemurahan rezeki...insyaallah amin..
  • untuk nurus tersayang yakinlah ade rezeki yang lebih baik menanti anda..x sangka kita berdua berada dalam situasi yang sama..bezanya min yang rasa dulu..xpe2 jadikan sebagai pengalaman ya...=)...i miss u nurus...
  • phana bebeh be strong ya..cool je beb...hhahah...xpe cuti lama lagi..time will heal the wound...bersyukur dengan rezeki  yang Allah kurniakan...
  • ape-ape pun buat rakan-rakan semua yakinlah dengan rezeki Allah..mungkin kita berduka sekarang tapi satu hari kita akan tergelak bila mengenangkan waktu sedih kita dahulu...=)

Tuesday, May 10, 2011

hidup bagai roda,,

teringat kata-kata seorang kawan..
"bekerja dengan robot lebih mudah daripada bekerja dengan manusia"
kadang-kadang harus diakui yang sememangnya manusia banyak sangat ragamnya..
aku bukan seorang yg perfectionist or maybe aku seorang yang perfectionist tanpa aku sedari..
prinsip aku sangat mudah..
bila bekerja buat sehabis baik..
jangan sesekali menyusahkan orang...
mungkin nampak seperti aku seorang yang menurut peraturan
mungkin ada yang beranggapan aku budak nerd or budak baik
bukan aku tak pernah melanggar peraturan
tapi aku akan fikir dulu adakah aku akan menyusahkan orang
itu yang paling aku takuti..
sudahnya aku lebih senang buat semua kerja tanpa harapkan bantuan sesiapa
dengan harapan aku akan menyenangkan mereka
tetepi bila usaha kita tak dihargai
aku rasa seperti usahaku sia-sia...
mungkin ada hikmahnya..
insyaallah..

Sunday, May 8, 2011

slm hye readers!!these are pictures taken during my 2nd semester of being a 1st year student....

wrning : these pictures taken are not for any commercial purposes..these are copyrights of farah yasmin bt. abd. radzak...no claim for psychiatric illness is allowed..hehehhe...







peace!!..taken by phana...

lapar tunggu pizza smpai..minum dlu..surp2...

dinner brass band...

terasa mcm pari2!!wink2...

my oily face

new shawl..

berangan sekejap..

snap muka sendiri..hahha...

by nurus....


kegilaanku..hahhaha...snap picture smpai nk muntah...hhahaha...

Saturday, May 7, 2011

berlibur-liburan di pangsapuri baiduri..

salam semua..dah lama rasanya x update blog..hhaha..sejak abis paper 3 mei yg lepas mmg saya abiskan masa melepak kat rumah phana bersama2 nurus..ok and nurus dh balik mlm td so tinggallah saya,phana and nad kt baiduri ni..hehhe...xtau ape yg kami buat..oh ye harini birthday phana..happy birthday phana!!and td kitorg pergi celebrate birthday phana jalan2 kt plaza masalam mkn kt chicken rice shop..then pegi pulak plaza alam sentral and sacc mall jln2 lg..hhehe.. malam pulak mkn kt umah kwn die buat laksa sarawak..first time mkn laksa sarawak ni..hhehe..not bad..so banyak habiskan masa tgk movie and movie again...oh ye abis je paper aritu esoknya pegi tgk movie red riding hood kat jusco bukit raja...so mmg bejalan2 je la...emm nk tggu kpo start next week..after that nk balik jb!!!rindu rumah dh...oh ye td mse kt giant secara x sengaja kitorg dh termohon keje kt giant..xtaula dh dpt ke ak..yg penting nurus mmg sgt bersemangat ye nk keje ni..hhaaha..tapi mcm best gak klu keje ramai2 dgn kwn2...tp xtaulah mak n ayah bg keje kt sini ke tak..hehee..tp mmg berazam nk keje nk kumpul duit..kalau tak nnt awal sem pokai x best la...awal sem bnyk pakai duit..nk tggu jpa masuk awal mmg angan2 je la...yg penting azam next sem duit jpa xnk bazir...kena kawal sifat saya yg shopaholic ni..xnk jd mcm cite the confession of shopaholic tu....chaiyok2 yasmin..oh ye wishing list ntk duit jpa nnt saya nk beli flute...oh tp mungkin bukan next sem tp sem akan datang..td dh survey harga flute kt kedai muzik yamaha standard flute rm 2500 la cmtu...oh klu beli nk sem abisla separuh duit biasiswa saya...so kna kumpul duit sket2...tp xsure lg betul ke saya nk beli flute...yela bukanya saya amik course muzik tp hanyalah passion saya ye..tgkla camna..tp yg penting msti ada saving money yg bukan untuk tujuan berhibur ya...chaiyok2!!!

p/s:harap2 dapat kerja nnt...nk duit...

Thursday, April 28, 2011

al-fatihah

harini ada paper ctu ethnic relations...alhamdulillah boleh buat...for your information i just lost my uncle..he passed away on 26th April.i feel really sad and i know it would be hurt...itulah yang dinamakan dugaan Allah...saya baru je kehilangan atok saya pada 15 April yang lepas dan sekarang kehilangan pak long saya..apa yang lebih menyedihkan apabila melihat mak long saya dan sepupu-sepupu saya..luruh hati sy..tapi saya kena kuat lebih2 lagi semua ni berlaku semasa saya exam...seriously bukan mudah untuk saya tapi saya harus jadi kuat...buat mak long, faten,bangah,mubin,iqbal dan zaidi saya ucapkan takziah dan berdoalah agar arwah ditempatkan di kalangan hamba Allah yang soleh..insyaallah...dan saya pasti akan merindui arwah paklong dan atok saya...saya selalu teringatkan suara arwah atok membaca al-quran di waktu pagi...serta gelak tawa paklong..ALLAH lebih menyayangi mereka...dan untuk last paper saya pada 3 mei nanti iaitu paper Malaysian Legal System II saya harap saya dapat lakukan yang terbaik...ini adalah benteng saya yang terakhir...saya selalu membayangkan yang exam is like a game of chess...bertahan sehingga ke akhir..insyaalllah...amin...

Tuesday, April 26, 2011

finally it's over and stop dreaming!!

today was my 3rd paper..consitutuional law II paper..i have no comment about it...insyaallah everything's will be ok....hopefully...and the day after tomorrow i got another paper which is ethnic relations...and dear people my uncle was warded in Klang Hospital...my aunt said he was in a critical conditions...i hope he will be ok.. and i still have two more papers to go...hoping that i don't lost my momentum..hhahaha...keep up your good work yasmin and u will have a nice and happy holidays..and i'm starting planning my 4 months holidays...it's once in a blue moon..hahhaha...ok insyaallah after my examination ends, i have my Kursus Pengurusan Organisasi (KPO) under Sclc and then i will be going to Pangkor for a three days camp.. and after that my ex-schholmate ask me to join a Bengkel with my junior..maybe it's a three days camp for my brass band junior..oh and i'm feeling very nervous because it will be my first time teaching how to play musical instrument to my junior...seriously i'm not that expert ok..but i will try my best..hahhaha...and i will be full time nanny for my grandma and i don't mind spending my whole holidays with her..and maybe it would be the only chance i have to help my grandma...insyaallah i will not just be her nanny but also try to be her friend..keep on accompanying her and try to make her cheerful again even my late grandpa wasn't here...and i'm planning of having a reunion with my ex-schoolmates and organize a motivational camp with my junior..maybe those who are going to study abroad soon can share their experience and those who study in local also cn share their experience...lastly i would like to say that its not easy for you to reach the star but it will not impossible for you because history proven that human being already foot a step in the moon..:)

Sunday, April 24, 2011

constiku..

sepatutnya mengulangkaji tapi......
teronline sekejap...
ni gara-gara study kt bilik la ni..
farah yasmin!!!
consti tggl satu hari je lagi tau x???
study!!!
oh saya dah meroyan2 kt bilik ni..
esok x kira nk gak pegi study kt library..
dok bilik x conducive..
ceh...
lalaallala...

Saturday, April 23, 2011

merindui

alhamdulillah selesai exam contract arini...saya serahkan semuanya kepada Allah setelah penat berusaha..semoga usaha saya tidak menjadi sia-sia...sesungguhnya saya masih lagi merindui arwah atok..walaupun dah genap seminggu beliau pergi...masih lagi terngiang-ngiang suara atok dan masih teringat lagi suara atok mengaji quran diwaktu subuh ketika kami masih lagi tidur...kenangan atok masih lagi saya rindui..dan perasaan itu kerap kali muncul selepas saya solat dan ketika saya berseorangan..semoga Allah tempatkan arwah atok di kalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh..insyaallah..dan saya juga kerap kali menelefon atok hajah saya di kampung..bertanya khabar beliau...seriously it's not easy to forget all these things..semoga saya kuat untuk menghadapi semua ini..dan untuk exam yang akan datang..Constitutional law II on this  26th April...semoga saya terus jadi kuat dan dipermudahkan semua urusan hidup saya di dunia dan akhirat..insyaallah...

contractII

arini final law of contract II...serious berdebar...semoga allah tajamkan pemikiran ku dan kurniakan aku kebijaksanaannya semasa menjawab exam nanti...insyaallah..amin...

Friday, April 22, 2011

berkampung di PTAR2

dh lebih seminggu nampaknya saya berkampung kat PTAR 2....
selalunya jarang study kt library..
tp sem ni selalu pulak
xpela janji selesa...
bagus jugak study kt library ni..
cri kes senang je
xpaham tanya senior...
tapi sejuk tak usah cerita la kan..
hanya allah je yg tahu...
semoga ape yg saya belajar ni dapat keberkatan..
insyaallah amin...

Wednesday, April 20, 2011

torts

today i was sitting for my torts law II exam...i hope everything will be ok...i know that there must be some mistake but generally i hope i don't make any big mistake..i'm hoping to get good result for my torts paper...and after this i will sit for my contract law II exam..i hope i can go all these examinations successfully and to minimise any mistake...and sometimes we need to follow our instinct..insyaallah allah know the best for me....and after this no more torts..goodbye torts...

Thursday, April 14, 2011

exam fever #2

emm sekarang ni exam fever melanda seluruh budak2 law kt uitm...maybe sbb fakulti ktorg yg start exam dlu so msg2 dh membusykan diri study..hhaha..and aku gak dh mula risau ngn exam ni...dgn ari sabtu ni aku ade written test brass band so study week aku jd sikit..actually bknlah study week pon...just ade cuti 4 hari je...takpe2 think positive yg anda boleh lakukannya farah yasmin..emm alhamdulillah stkt ni jadual aku pg smpai mlm revision and after balik dri library rehatkan diri dgn online..nk tgk movie tp bdn dh penat..tp aku suka study kt library..buat mse skrg la..hope ape yg aku study ni aku ingat and dapat jawab exam dgn cemerlang..insyaallah..and buat kwan2 yg lain selamat maju jaya..hahha..:)

p/s:ayah ckp atok msih belum sedar lg..ya allah kau berikanlah kesembuhan buat atukku hj. nasir bin jali..amiin...

Tuesday, April 12, 2011

love law

today i have only two classes..after lunch hour i went to library to do some revision..suddenly it apperas that i got the spirit of studying..so this whole evening until 8.30 p.m i was in a library studying contract law..i don't know why but i'm grateful because i have this spirit..at least i do something good for me...alhamdulillah today was the happiest day as everything goes well and i feel very happy for every moments that i have..alhamdulillah..tonight i'm thinking of finishing my constitutional law assignment and as i got no class on tomorrow's morning i'm planning of doing revision on torts and mls...i hope i can go through all these things and all these difficulties...insyaallah..and i heard that my grandpa still in a critical conditions..do pray for him as i love him and honestly i was crying when i went visiting him=(...i do pray for him..insyaallah...

Thursday, April 7, 2011

kepenatan..

selesai buat arab part 3..so esok ade presentation bel executive summary writing..nervous sbb dh lme xkna present bel..ngn bende yg pelik mcm short report ala2 executive..maybe berguna mase nk present resarch paper nnt...insyaallah la..hope semuanya ok esok...and insyaallah sabtu ni nk balik umah..totally tired..dr pagi smpai pukul 10 mlm td ade kt fakulti je..huhhu..sgt penat!!!huhuhu...tadu dh prepare and practise presnt bel untuk esok..hope semua akan berjalan dgn lancar..sgt penat.. saya mahu tidur~~

Wednesday, April 6, 2011

arab kesayanganku 2..

semalam berjalan-jalan bersama-sama aina,ifah,zahin,acap n khairul...bukan semata-mata nk bershopping atau meronggeng ye...kami ade misi yg sgt penting iaitu shooting ntk drama arab...after abis kls 12.30 msg2 buat hal msg2 dlu sbb mostly ade meeting exco..around 2.30 after zuhur prayer we went to seksyen 2 because we'r starving ..hhahah...mkn2 je dkt sejam then tggu bas nk ke pkns last2 smpai pkns pukul 4 ptg,..then beru mulalah penggambaran kami..kt kedai buku la,kt giant la..and mcm2 lg tempat..mse kt giant tu boleh pulak kena sound ngn kakak giant tu..die ckp kna minx permission dlu..hahhah..buat malu muka law student je...hahha.kantoi la kami ni law student yg slalu disobey rules...hahhaha...mse kt sacc tu ktorg mintak kebenaran die ckp kna pegi seksyen 13..mmgla kami ade baaanyaak masa nk pg sek 13 tu kn...heheheh..so ktorg pun pgla cari port lain untuk shooting..dh nk akhir2 tu lak kamera nk abis bateri..guna phone pun skjp je pastu xde bateri..so terpaksalah menggunakan semua hp yg ade..hahhha...mmg bab2 akhir tu semua org dh malas tahap ape ntah..berlakon pun dh xde intonasi dh..hahhaha.semua kelaparan...after abis je semua scene, ktorg pg melantak la..walaupun kedai kt pkns tu dh bnyk yg tutup nasib baik ade satu kedai ni yg sudi menerima kami..huhuhu..mkn2 smbil tgk tv,..semua jakun sbb kt kolej xde tv..hahhah..so berakhirlah pengembaraan kami berenam..tp ni pun ade lg x siap..untuk persembahan kreative kna nyanyi dlm arab...yg pntg sume tu kna buat this week gak sbb next week dh nk kna bentang..bercakap tentang final mood masih terumbang-ambing..bel presentation jumaat ni..of course xbuat ape2 lg...chaiyok farah yasmin..oh petang ni ade kls Tort and tutorial Malaysian Legal System..nk kna abiskn semua chapter this week because next week dh kna start revision as final lg 2 minggu...and study week hanya 4 hari je...oh ini membunuh jiwa dan raga saya...oh tidak!!rasenye next week dh xde keje lg...berkejar-kejaran menghabiskan silibus and ready for final...chaiyok2!!!!

Tuesday, March 22, 2011

yasmin babbling

this hectic week sometimes make me lost control of myself...sorry people if u feel hurt with my words or attitude..seriously maybe i won't look stress but in my heart it's not as clear as a water..sometimes tsunami destroyed the calmness of my heart..maybe because i'm an A type of person which means i'm very-very optimistic and i rather forget all my problems instead of solving it...it's me...whatever it is i won't easily get angry with u people... i'm not that type of person..ok forget about all those things and i should start my revision now...this morning i got contract tutorial and my lecturer's advise (DR.SHEELA) make me realize that i'm approaching the end of semester 2 of my degree and final is just around the corner..thanks to dr.sheela for her guidance even though sometimes i feel scary being in her class..=P..and next week i have my tort law test..and for these what we called as "golden time" i think i should do what prof.madya siti hajar told us ..we should read the thick book before her class..at least i won't feel guilty when she asked during her lecture..chaiyok yasmin!!! u should finished reading the thick book of civil procedure and alternative dispute resolution (ADR)...and don't forget your BEL assignment...it's not as easy as u think of...of course u don't want to get B for your BEL...so don't procastinate ya...ok people i think i should stop mumbling and babbling now..see u again..=)

Sunday, March 20, 2011

2nd visit to kl krash pad

safely arrived from kuala lumpur..i got a visit to kl krash pad...i'm having such a wonderful moment with kids and my sclc family...hhehehe...the kids called me 'kak kecik'..hahhaa..because of my size that make me looked like a primary school students instead of my real age..hye kids i'm 19 going on 20 this may..hheheh..but never mind..having and spending each time doing all those charity works filled the loneliness of my heart...i have to admit that these 2,3 days i feel sad about something...those things really broke my heart into pieces..but i have to be strong...and tomorrow i got class at 2 p.m until 6 p.m...and i need to start my revision now or else i will cry on the final exam..of course i don't want anything bad happen during my final..so farah yasmin start doing your work now!!!

Wednesday, March 16, 2011

it's me

chaiyok2!!!
hectic week!!!
my body can't stand it anymore..
the immunity decreased...
i need rest..
huaaa....

Sunday, March 6, 2011

freaky saturday

  • very unexpected experience...yesterday was unforgettable memories for me...after my co-curricular activities, i went to sclc room for what we called as 'gotong-royong'...then suddenly                               my president said : "min, malam ni free x?"                                                                                               me: "ye...nape?"                                                                                                                                   mr. pres: " jom ikot ktorg jumpe mr.bruce,,ntk lwtn pg cambodia"                                                                           me: " oh..ok"                                                                                                                                           then after evrthing's done we went to pick up few of sclc members (which were my seniors) and after performing our maghrib prayer we went to petaling jaya...asmirul ckp ade discussion and aku pon pergilah ikot all the seniors...emm mmg before that we were lost because we're not familiar with pj's area..at last around 9.15 we safely arrived at sri paandi's restaurant...actually it was an indian restaurant..not mamak ok...and i doubt about the food there..even though there's notice said it was halal but i don't want to eat...yeah maybe mr.bruce and mr.rajesh were not muslim so we just chit chat and discuss about our club...and we had a nice talk with wendy, mr. bruce,prof.rajesh and prof.ram and her husband...we finished discussing at 11.45p.m...on our way back, we went to kfc because all of us were starving..hahhaha...but it was unforgettable memories and i do missing all my sclc's seniors..
  • tomorrow i have test for law of contract II..i don't really know whether i can do my best..huhuhu...do pray for my test..good luck!!!
  • i don't think i will be going to brass band dinner..because i got test on 16th march..besides i don't feel exciting to go for a party...emm....just wait and see:)hahha....