Showing posts with label cuti. Show all posts
Showing posts with label cuti. Show all posts

Friday, June 24, 2011

minat dan kegemaran

salam semua,
ok tadi singgah kt blog seorang kawan ni..
hahhaha..kerana minat yang melampau die sanggup belajar psl adobe sndri..x gitu kan fatin farhana..papepun saya sokong minat kwan saya tu..bukan semua perempuan suka benda2 multimedia ni kan..bersyukur ade kwan yg tau bende2 macam ni..nk harapkan diri sendiri hampeh la...bab2 IT ni x reti gitu..dulu belajar subjek komputer (CSC) masa asasi nampaknya tak membantu sangat even dapat A...hampeh sungguh...rupa-rupanya saya banyak kawan yang mempunyai bakat terpendam..ade yang suka edit2, ade yang suka photography, yang suka tengok youtube dan macam-macam lagi la...terfikir kat diri sendiri apekah yang saya suka???huhuhu..mungkin orang yang memandang kita je yang dapat lihat ape sebenar yang kita suka kan...itulah gunanya kawan..menjadi cermin pada diri sendiri..for those of my friends i'm sorry for every thing that i did..hoho..apasal mood sedih semacam ni??ok sebenarnya saya pun tak tau ape yang dok dibebelkan sejak tadi...tangan ni yang gatal sangat nk menulis...oh i just discovered that i have this habit..i can't stop moving my hand..masa tengah tunggu pelanggan bosan-bosan je tangan ni dok bergendang la..pegang pen la..dan macam-macam lagi aksi-aksi yang pelik...pelikkah??oh rasanya dah tak sanggup nak menulis lagi sebab makin banyak yang dibebelkannya...mungkinkah ini bakat terpendam??hhahah..daa~~

Sunday, May 22, 2011

firstly arini nak cerita sikit pasal ape yg aku buat..ok ptg td setelah sekian lamanya x jogging aku pun pglah berjoging dengan adik2 aku..ok terasa semput sikit ye dh lme x jog ni..mmg aku lari agakla slow (nama pun jog kan) tp aku consistent x berhenti tau..cayalah...bangga dgn diri sendiri sekejap..good start la untuk arini ye..hhaha..kalau aku rajin aku pglah jog lg dgn adik2 aku..(ntah bile la ye)...

*******************************************************************************
then, esok aku akan start keje aku..aku msuk syif petang..huuaa.takot tau nk keje ni..aku takut aku bosan and malas nk keje or aku akn berhenti keje..td dh bg hint kt family aku yg aku ni pemalas nk keje..siap tnye ngn adik aku lg ade keje berat x..and die ckp x berat pun..kemas2,mop2 lantai yg penting tugas utama ialah untuk jadi cashier ye...ikhlaskanlah diri ye wahai farah yasmin..awkward sebenarnye nk keje ni...huuaaaa...bantulah hambamu ni ya Allah...ceh mcm nk buat ape je...relax2 keje tu senang je..jgn nak ngada2 nk berhenti tgh2 jalan ye cik yasmin oooii..

********************************************************************************

teruskan usaha anda ye farah yasmin!!!chaiyok22!!!

Saturday, May 14, 2011

pengembaraan bermula

  • alhamdulillah 12 may yg lepas selesai sudah Kursus Pengurusan Organisasi (kpo)SCLC yg berlangsung slma 3 hari di fakulti undang2..rasa lega sangat kerana sbg salah seorg yg bertanggungjawab dlm program ini tugasan saya dah selesai..harap kalian semua dapat input2 yg berguna ya..minta maaf semua kalau saya tidak dapat menjalankan tugasan saya dgn baik atau mungkin saya ada menyinggung perasaan familyku...saya manusia yang tidak lari daripada melakukan kesilapan..semoga ukhuwah kita akan terus berkekalan sampai ke akhir hayat..and thanks sbb bagi cooperation yg sgt baik...
  • now, i'm currently at home..abisnye KPO aritu saya terus balik and thanks to my cousin Nurul sebab tolong saya mengangkut barang...thank you so much!!so i'm thinking of looking for a job for these 4 months holiday..insyaallah dapat..dapatlah tambah sikit income kan...nanti naik sem takdelah susahkan parents..even though dpt scholar jpa tp jpa masuk lmbt sket..tak taulah nape..sbb university lain masuk awal..uitm je masuk lmbt..xpelah..klu msuk awal aku berjoli sakan pulak kan..hhaha...yg penting next sem kna rancang budget betul2...kena stick dgn plan tau...nak buat mcm cite confession of shopaholic la.."do i need this?"...hope it works on me..insyaallah...
  • ok ape ye plan lepas ni?emmm nk bce buku ke?mcm belum ade mood sgt nk bce buku2 yg beli..ade yg dh bce..tp bnyk yg belum baca lagi...on the list:                                                                               1. to kill a mocking bird                                                                                                                       2. the book of tomorrow                                                                                                                     3. si bongkok tanjung puteri                                                                                                              4.sherlock holmes vol II                                                                                                                                hope dpt baca semua ni...and bercadang nk beli buku dr.mahathir..tp terpaksa save duit dulu...until start keje...rasenye mcm nk start keje next months...hahhah,..tp tgkla cmne..mcm2 plan nk buat..tp nk ade income gak..fening2...rasanya keje pun smpai akhir bulan 8 je...so dptlah keje dlm 3 bulan kot...hope dptlah sikit untuk topup duit sendiri..xnak susahkan mak n ayah...insyaallah..
  • emm out dululah...nk masak2..hahha..daa~~                                                              

Saturday, May 7, 2011

berlibur-liburan di pangsapuri baiduri..

salam semua..dah lama rasanya x update blog..hhaha..sejak abis paper 3 mei yg lepas mmg saya abiskan masa melepak kat rumah phana bersama2 nurus..ok and nurus dh balik mlm td so tinggallah saya,phana and nad kt baiduri ni..hehhe...xtau ape yg kami buat..oh ye harini birthday phana..happy birthday phana!!and td kitorg pergi celebrate birthday phana jalan2 kt plaza masalam mkn kt chicken rice shop..then pegi pulak plaza alam sentral and sacc mall jln2 lg..hhehe.. malam pulak mkn kt umah kwn die buat laksa sarawak..first time mkn laksa sarawak ni..hhehe..not bad..so banyak habiskan masa tgk movie and movie again...oh ye abis je paper aritu esoknya pegi tgk movie red riding hood kat jusco bukit raja...so mmg bejalan2 je la...emm nk tggu kpo start next week..after that nk balik jb!!!rindu rumah dh...oh ye td mse kt giant secara x sengaja kitorg dh termohon keje kt giant..xtaula dh dpt ke ak..yg penting nurus mmg sgt bersemangat ye nk keje ni..hhaaha..tapi mcm best gak klu keje ramai2 dgn kwn2...tp xtaulah mak n ayah bg keje kt sini ke tak..hehee..tp mmg berazam nk keje nk kumpul duit..kalau tak nnt awal sem pokai x best la...awal sem bnyk pakai duit..nk tggu jpa masuk awal mmg angan2 je la...yg penting azam next sem duit jpa xnk bazir...kena kawal sifat saya yg shopaholic ni..xnk jd mcm cite the confession of shopaholic tu....chaiyok2 yasmin..oh ye wishing list ntk duit jpa nnt saya nk beli flute...oh tp mungkin bukan next sem tp sem akan datang..td dh survey harga flute kt kedai muzik yamaha standard flute rm 2500 la cmtu...oh klu beli nk sem abisla separuh duit biasiswa saya...so kna kumpul duit sket2...tp xsure lg betul ke saya nk beli flute...yela bukanya saya amik course muzik tp hanyalah passion saya ye..tgkla camna..tp yg penting msti ada saving money yg bukan untuk tujuan berhibur ya...chaiyok2!!!

p/s:harap2 dapat kerja nnt...nk duit...

Tuesday, May 3, 2011

abis sudah....

dh abis exam!!!!yeehaa...nk meronggeng la hahaha...slmt bercuti untuk rakan2 sekalian!!

Saturday, January 29, 2011

esok balik!!

currently at my cousin's house at sek 3..tomorrow i will be going back to my hometown..how i miss my family so much!!!stlh bertahun lmenye x blik jb mmbuat aku x sbr gile nk balik ni...dgn dugaan yg dtg bertalu2 ni..mmg rse nk je cite semua mslh kt emak...and x sbr nk bershopping ngn mak...sbb mak adalah fashion designer sy..hehheh...and sy nk blnja emak...mak ckp mk nk beg tgn..so balik ni nk berterumba ngn mak..yeepee!!

Friday, January 21, 2011

xtreme park..

ni bru lps rock climbing..hehhehe....

peace!!bru lps trun dri flying fox

sclc family....theme: merah hitam

again..we'r happy family:)

ni adlh k.long kami ea..and aku tgh wat pe ntah..hahha...
yesterday i went to xtreme park at seksyen 13...and it was so fun and exciting!!! i really enjoyed my day doing those adventurous activities like flying fox, rock climbing and archery...i was thinking of going to the xtreme park once again..maybe it could be my monthly routine...i really enjoyed doing rock climbing!!!..tonight i have band practise...huhuhu...i do hope of learning new songs...all my bodies feel ichy....it had been about 3 years i'm not doing those activities...hahhaa...and next week is a mid semester holiday..i don't really know when will i go back to johor...maybe on saturday after my cocurricular activity or on sunday....daa~~

Wednesday, January 19, 2011

lallala

oh tomorrow is a holiday and i'm planning of going to extream park shah alam with my sclc family...i think it should be fun..hehhe..tadi i went shopping AGAIN!! oh please don't u dare asked me going for shopping again..if not i will spend my money on it...beberapa hari ini banyak menghabiskan masa keluar bersama-sama kawan2 sebab terasa bosan bila balik bilik...mmg rutin la balik bilik je on9 then tido...xde intention nak pegi bilik sape2...so mmg mengurungkan diri di dalam bilik je la..and sampai ade senior yg ckp " eh, x pnh pon tgk awak kt level" hheheh...dh aku mmg dok dlm bilik je...keluar pon gi toilet je la..kalau x pg kls..weekend lak asyik lesapje...bkn pg mne pon...tido umah kawan xpon ade meeting and what so ever..ape nak jadi..hhahah..:P

Sunday, September 13, 2009

hahaha,,,,

assalamualaikum w.b.t....
yeepee.....at last it comes....haha...my holiday..that's mean i'd finished my 1st sem at uitm.....hehe....after this final....then my semester holiday...yeepee....i'm thinking of going back to sakti....but mybe not now.....after i finish my asasi.....going back to sakti with success...haha....insyaallah..amiin.....raya is just around the corner....i can't wait to meet my cousin...especially nurul n faten..miss both of u...i have planned soo many things to do during my long semester break.....haha..here are some lists what i'm going to do :
1.hang- out with bella n ati
2.want to make a visit to kmj...meet my old friend
3.meet mhiruna n ainul
4. buy new novels....read harry potter n the deathly hallow
5. watch movies
haha...mybe there will be sthg that i forget,but never mind.....now i'm resting at home for my study week n hari raya..haha...but i not study yet.....haha.....just arrived from shah alam yesterday...still lazy to open and make revision...haha........slmt ari raya everyone!