Showing posts with label missing. Show all posts
Showing posts with label missing. Show all posts

Friday, May 20, 2011

my sister my idole

salam,
i'm so proud having a sister (Noor Fariza bt Ismail)...even bukan akk kandung just my adopt sister(mse zaman skola)..terasa sgt gembira..oh ye beliau baru je grad dan dapat anugerah naib canselor (consistently being a dean list student)terasa sgt2 tercabar harus berusaha!!!!yeah chaiyok2...actually since i was in form 1  i had inspired her hardwork..i always want to be like her...and seriously sangat kagum dengan akk..she's my idole...even sempat bersama 2thun je mse sekolah menengah and 1 year mse kt uitm tp sy sgt2 gembira..msih ingt lagi mcm mane akk bwk sy pg mkn..then kite gi jln2 kt sunway..jogging kt tasik s.alam time study week and mcm2 lah..saya doakan akak berjaya dan doakanlah saya..dan saya boleh berbangga kerana setakat ni mungkin kami yang masih lagi kekal keep in touch with each other...i miss u sis!!semoga terus berjaya menjadi accountant...insyaallah...


Saturday, April 23, 2011

merindui

alhamdulillah selesai exam contract arini...saya serahkan semuanya kepada Allah setelah penat berusaha..semoga usaha saya tidak menjadi sia-sia...sesungguhnya saya masih lagi merindui arwah atok..walaupun dah genap seminggu beliau pergi...masih lagi terngiang-ngiang suara atok dan masih teringat lagi suara atok mengaji quran diwaktu subuh ketika kami masih lagi tidur...kenangan atok masih lagi saya rindui..dan perasaan itu kerap kali muncul selepas saya solat dan ketika saya berseorangan..semoga Allah tempatkan arwah atok di kalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh..insyaallah..dan saya juga kerap kali menelefon atok hajah saya di kampung..bertanya khabar beliau...seriously it's not easy to forget all these things..semoga saya kuat untuk menghadapi semua ini..dan untuk exam yang akan datang..Constitutional law II on this  26th April...semoga saya terus jadi kuat dan dipermudahkan semua urusan hidup saya di dunia dan akhirat..insyaallah...

Sunday, April 17, 2011

missed him

mlm jumaat yg lepas atok kesayangan saya haji nasir bin jali telah pulang ke pangkuan illahi..
seriously i missed him..
i was very sad losing him
but i know i have to be strong
it will be very sad when i'm looking at my atok hajah
she seems like losing her hope in life
but i know she will be ok
but it will still takes time to recover...
dear people i really hope that he will get his happiness there...
and with exam is just around the corner
i feel really sick
but it won't be a burden for me
there must be something for me
insyaallah..

al-fatihah..

Tuesday, April 12, 2011

love law

today i have only two classes..after lunch hour i went to library to do some revision..suddenly it apperas that i got the spirit of studying..so this whole evening until 8.30 p.m i was in a library studying contract law..i don't know why but i'm grateful because i have this spirit..at least i do something good for me...alhamdulillah today was the happiest day as everything goes well and i feel very happy for every moments that i have..alhamdulillah..tonight i'm thinking of finishing my constitutional law assignment and as i got no class on tomorrow's morning i'm planning of doing revision on torts and mls...i hope i can go through all these things and all these difficulties...insyaallah..and i heard that my grandpa still in a critical conditions..do pray for him as i love him and honestly i was crying when i went visiting him=(...i do pray for him..insyaallah...

Wednesday, March 23, 2011

mak and ayah

i love my parents very much!!!
mak and ayah i miss u so much!!
i don't know why i'm too sensitive
but i won't make u cry
i promise that i will be a good girl
i promise that i will make u happy
i want to be your star
i will always keep on shining
and i will never forget u
i love u more than i love myself
i will make u smile
i have to be strong like u..

Sunday, March 13, 2011

3rd week of march

ok guys saya berasa sangat tidak selesa sebab diserang oleh virus selsema dan batuk..oohh...i hate being sicked..but penyakit itu penghapus dosa...huhuhu..and next week i got lots of works,tests and assingnment...my checklist :

  1. tuesday night : brass band's dinner..theme: white sensation..ok i got my clothes but i'm not excited to go there...tapi dh byr kan..membazir nanti kalau tak pergi...
  2. wednesday : jpj test..hope x fail...huaaa....goodluck farah yasmin..hope pegawai jpj tu baik hati bagi aku lulus...wink2...
  3. buat surat jemputan untuk majlis apresiasi sclc...50% done...
  4. start working on bel executive summary writing assignment..luckily mse tu tajuk dh lepas..kesian kt classmates yg lain sbb ade tajuk kena reject..tp mmg susah pun nk cari short report yang aku dpt tu..aku dpt tu pun kire nasib je la.tp alhamdulillah allah permudahkan semua urusan kn..
  5. friday night : malam apresiasi sclc...emm...hope sume ok la..
  6. oh lupe satu lagi...on tuesday i have my ethnic relation's test..
emm mak kata insyaallah nanti nk dtg sini..tp tak tau la bile...emm dgr cite ahad depan ade lex familia..under fakulti...aish sgtlah mls nk pergi kn..emm klu mk dtg kn best...nk gi holiday!!huhuhu....hope evrything's will be ok....thank you..=))

Wednesday, November 11, 2009

the missing person

huhu..today my parents going to makkah...and i really2 miss them...as it just 10hours ago but i really miss them...i can't lie myself that i miss my mom n dad..i feel pity to my youngest sister,nasuha,,she just 4 years old and she no nothing about this..she even didn't cry bcoz she don't know that she will not meet mom and dad for about 44 days..i will be staying home until this saturday and look after my siblings..after that zaki,kakcik n kakbah will stay with my granny n grandfather...nasuha will stay with her baby sitter which we call her as mama..and balong n i will be going to our college...and this is a big2 responsibility that i have to carry out,...i really feel touchy along this moment..and last night i cried when i wrote a letter for my parent...i'm always praying that i will be strong enough to go through all these difficulties..tomorrow my granny will stay with us until this saturday as my brother n sisters have to go for school...hoping that my mom n dad will be happy n can perform their haj well....insya-allah...ya Allah please look after my mom n dad n plese give me the strength to carry out my duty n responsibility....amiin....